Jak robić Lepsze Zdjęcia Darmowy Poradnik dla Mam.

Kolejny post z serii poradnikowej, tym razem coś dla Mam.

Często spotykam się z pytaniami o to jak robię zdjęcia, z jakiego sprzętu korzystam, jak edytuję, i jak to robię, że moje zdjęcia są takie ‘‘inne’’. Często pytają właśnie Mamy, te, które dopiero zaczynają swoją przygodę z fotografią i te, które posiadają już jakieś doświadczenie ale chcą wiedzieć więcej.

6 Porad by Robić Lepsze Zdjęcia Darmowy Poradnik dla Mam.

  1. Poznaj podstawy. Jeśli takie terminy jak ISO, przysłona, czas naświetlania i trójkąt ekspozycji są Ci obce to czas wrócić do podstaw. Nie ma nic gorszego niż praca w trybie auto i nie posiadanie pełnej kontroli nad sprzętem. Tryb manualny i podstawy fotografii to najlepsze lekcje, które powinnaś sobie zafundować na starcie. Polecam również przeczytanie instrukcji aparatu i nie inwestowanie ogromnej sumy pieniędzy w sprzęt na samym początku. Żadna najdroższa nawet lustrzanka nie zrobi za Ciebie dobrego zdjęcia.

  2. Zabieraj aparat wszędzie i rób jak najwięcej zdjęć, w różnych okolicznościach i przy różnym oświetleniu. Proste prawda. Jak każde zainteresowanie tak i fotografia wymaga nauki i praktykowania. Rób dużo zdjęć - dzieci, kwiatki, widoki, chmurki, krople deszczu, gałązki, zabawki Twoich dzieci i ich brudne buzie. Wybierz się na wieczorny spacer i poznaj piękno złotej godziny. O fotografowaniu podczas złotej godziny możecie przeczytać tutaj . Nie bój się zachmurzonych dni czy sztucznego oświetlenia. Jeśli możesz to fotografuj w RAW-ach, to pomoże Ci poprawić ewentualne błędy podczas edycji.

  3. Edytuj świadomie i zachowaj prostotę. Kupując subskrypcję Lightrooma i Fotoszopa nie staniesz się mistrzynią retuszu i obróbki zdjęć. Pamiętaj o podstawach edycji - białe powinno być białe, zielone/zielone itp. Skup się na cieniach i odpowiednim świetle, jeśli trzeba to popracuj nad kontrastem. Nie musisz od razu korzystać z każdego suwaczka w Lightroomie a przed skorzystaniem z gotowych presetów, zawsze warto pomyśleć o dobrej bazie.

  4. Inwestuj w wiedzę. By robić lepsze zdjęcia nie potrzebne są ci drogie warsztaty czy kursy fotograficzne. Skorzystaj z darmowych poradników fotograficznych, kup kilka książek o fotografii, dołącz do grup fotograficznych na FB lub na Instagramie. Mam wrażenie, że od kilku lat wszyscy uczą fotografii i jakość przekazywanej wiedzy bywa naprawdę różna. Nikt w ciągu jednodniowych, drogich warsztatów nie zrobi z Ciebie profesjonalnego fotografa i Twoje zdjęcia nie staną się od razu doskonałe. To długi proces, który nigdy się nie kończy. Zainwestuj czas i zaangażuj w to swoją energię.

  5. Naturalność i autentyczność. Mamy często uczą się fotografii na swoich dzieciach. Biegamy za maluchami z aparatami wszędzie, dokumentujemy każdą minutę dnia, przystawiamy im do nosków naszę telefony i lustrzanki. W tym fotograficznym szalestwie pamiętajmy o zachowaniu naturalności i autentyczności w tym co fotografujemy. Pozwólmy dzieciom być dziećmi i unikajmy sztucznych póz i wymuszonych uśmiechów. Nie każde przecież zdjęcie musi być idealne i nie każde musi pojawić się Instagramie. Warto skupić się raczej na uchwyceniu emocjii i wszystkich małych, ważnych momentów.

  6. Inspiruj się i bądź kreatywna. Odwiedzaj swoje ulubione galerie online czy konta na Instagramie, kupuj czasopisma fotograficzne i próbuj nowych sposobów fotografowania i edycji zdjęć. Odwiedzaj lokalne wystawy w muzeach - fotograficzne i malarskie, szukaj piękna wszędzie i we wszystkim.

Mam nadzieję, że ten krótki poradnik będzie dobrą podstawą do tego by zacząć robić bardziej świadome zdjęcia, by zdjęcie zrobione jutro okazało się lepsze od tego, które zrobiłaś tydzień temu.