Jak Edytuję Zdjęcia na Telefonie - Ulubione Aplikacje Fotograficzne.

Dzisiaj będzie o tym jak edytuję zdjęcia na telefonie i jakich aplikacji fotograficznych używam najczęściej.

Telefony już bardzo dawno przestały być tylko urządzeniami do komunikowania się, dzięki co raz większym matrycom, jaśniejszym obiektywom, stały się mini aparatami. Dzięki nim każdy może dziś zostać „Januszem fotografii”. 

Na pewno nie raz przeglądając Instagram natknęliście się na piękne zdjęcia zrobione #iphoneonly lub #phoneonly.

Muszę przyznać się, że sama nie odważyłabym się wyedytować całej sesji dla klienta na telefonie. Co do samego robienia zdjęć również jestem tradycjonalistką. Tak jak wszyscy jednak pstrykam na telefonie. Większość moich prywatnych/rodzinnych zdjęć zrobiłam ostatnio iPhonem, niestety. 

Zdarza mi się również edytować RAWy w ten sam sposób, bo jest szybciej i nie muszę zasiadać do komputera dla jednego czy dwóch zdjęć.

Moją ulubioną aplikacją do edycji zdjęć na telefonie jest zdecydowanie Lightroom app. Od kiedy można zschynchronizować ją z Lightroom Classic, w zasadzie nie korzystam z innych aplikacji. Jeśli posiadacie sukskrypcje Adobe możecie mieć wszystkie swoje presety i zdjęcia (również RAWy) na komputerze i w aplikacji Lightroom na telefonie. Nie ma nic przyjemniejszego niż przesuwanie suwaczkami.

1.jpg

Z Lightroom app można korzystać także gdy nie posiadacie płatnej subskrypcji, nie ma wtedy opcji schynchronizacji, ale edycja jest rownież bardzo szybka. Wszyscy lubimy magię suwaczków, prawda?Można zapisywać swoje ustawienia lub korzystać z dostępnych mobile presetów. Polecam każdemu.

Moją drugą aplikacją jest VSCO. Za co ją lubie? Jest bardzo prosta w obsłudze, zdjęcia edytujemy również przy pomocy suwaczków, więc jest szybko i prosto. Możemy wyedytować ekspozycjé, balans bieli, cienie czy dodać ziarno itp. VSCO ma fantastyczne filtry- nie jedno konto na istagramie zawdzięcza im swój wygląd. Niektóre z nich są płatne o ile dobrze pamiętam. Jeśli ciekawi jesteście efektów to warto poszukać #vsco lub # vscocam na instagramie.

2.jpg

Aplikacja Color Story. Lubię ją za filtry głównie, światełka, bokehy, glitter i tekstury. Przyznacie, że lubimy tego typu cudeńka. 

3.jpg

Mextures to chyba najlepsza aplikacji dla fanów tekstur. Dzięki niej nie trzeba już tylko korzystać z Photoshop. Tekstury, które oferuje ta aplikacja są naprawde wysokiej jakości. Nakładamy je warstwowo, trochę jak w Photoshopie, możemy je edytować, zmniejszać krycie lub nakładać kilka na jedno zdjęcie. Można naprawdę zakochać sie w efektach. 

4.jpg


UNUM to bardzo fajna aplikacja jeśli lubicie instagram. Lubię ją przede wszystkim za to, że dzięki niej mogę zobaczyć jak wygląda mój feed, zanim jeszcze dodam do niego nowe zdjęcia. Taki szkic Instagrama, więc jeśli zwracasz uwagę na to jak wygląda Twój instagram, jeśli zastanawiasz się czy nowe zdjęcia będą pasowały do tych ostatnich 9, które już tam są, to ta aplikacja jest dla Ciebie. Dodatkowo mamy wgląd w swoje statystyki, które zdjęcia są najpopularniejsze, które hashtagi i jaki jest najlepszy czas by zrobić nowy post. Aplikacja przypomni Ci również kiedy dodać nowe zdjęcia a z płatną subskrypcją będziesz wiedział więcej o swoich followersach.

5.jpg

Unfold to aplikacja, która pomoże Ci wykreować piękne Instagram Stories. Uwielbiam szablony na stories! Dzięki tej aplikacji możesz tworzyć kolaże z kilku zdjęć, dodawać tekst (ma ładne czcionki), bardzo często pojawiają się nowe dodatki w sklepie, także możesz mieć pewność, że Twoje insta stories są zawsze zgodne z najmondniejszym trendem.

6.jpg